18 Ekim 2011 Salı

İstatistik

Rakamlar, oranlar, kıyaslamalar, dengeler ve istatistik. Tüm dünyada geçerli olan ve Türkiye'nin de dahil olduğu istatistikler. Dünyada yapılan falanca araştımaya göre Türkiye 179. sırada, falanca araştırmaya göre 2. sırada. Kredi borcu, sigara tüketimi, sosyal ağ kullanıcısı, okuma oranı, sağlık vs vs. Şimdiye kadar, Türkiye'nin kıyaslandığı kaç tane istatistik bilgisi okudum, işittim hatırlamıyorum nede Türkiye'nin sıralamsını. Bütün bu bilgiler kuşkusuz önemli ve arşivlenerek kayıt altına alnıyor ve ihtiyaç duyduğumuzda bu hazır bilgilere ulaşabilmek de fevkalade. Bu istatistiklerin birey üzerinde hiç bir etkisi olmadığı kanaatim kesindir. Bireysel ve buna bağlı toplumsal bir bilinç oluşturduğunu hiç sanmıyorum. Verilen istatistiğe göre dünyada en fazla televizyon seyreden Türklermiş 'bari ben izlemeyeyim', facebook sosyal ağını en sık kullanan 2. memleketmişimiz 'bari ben kullanmayayım' sağlığını ihmal eden 78. ülkeymişiz 'ben gidip bir check-up yaptırayım' gibi benzer yaptırımlara sevk etmiyor bu istatistikler. Türkiye'de tek bir istatistik akılda kalmıştır ve asla unutulmayacaktır. Aziz Nesin'in istatistiği Türk insanının %60'ı aptaldır.

Not: Yukarıda ki tüm rakamlar farazidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder