9 Ekim 2011 Pazar

Kuzey-Güney (8-9-2011 tarihli yazım)

Ben oldukça geç kaldım yazmak için. Bilen bilir yılların birikimini. Bugün kendime başla dedim ve başladım. Söylecek çok kelamım var ama bir yerden başlamak gerek. Bende bugün tv de izlediğim yeni bir diziden  başlayayım dedim. Yeni yayın sezonu başladı, dizi bombarıdımı da. Nefes almadan ardı ardına her kanalda. Elbette bir çoğu elemine olacak, seyirciye ulaşamadığından, 3-5 bölüm sonra yayından kalkacak,, kimi gün saat değişikleri ile direnecek. Neyse bildiğiniz mevzular. Kanal D yine iyi bir diziye ev sahipliği yapmış. Tutacağı, yani izleneceği kesin. Cast başarılı, ivme düşerse ilerleyen bölümlerde casta takviye gelebilir elbette. Dizinin psikolojik analiz,ne gelelim. Otoriter, despot, ailesini koruma duygusu ağır basan,ama bir o kadar da  iletişim kuramayan bir baba ve buna bağlı sindirilmiş bir anne. Lakin ilerleyen bölümlerde gelişen olaylar karşılığında, rest çekeceğini, tavrının değişceğini öngörüyorum. Ve bu ortamda yetişmiş 2 erkek çocuğu. İletişm kuramadığı için bastırılmış duygusallığını, öfke patlamalarıyla yaşayan, agresif ve saldırgan, ezikliğini saklamaya çalışan, madem öyle hep öbür uçda olayım seçimi yapan Kuzey karakteri. Gerilimden uzak durmak, ailesinden tepki almamayı tercih etmiş, aslında pasif agresif olan, iyi çocuk olmayı seçmiş, fedakar gibi gözüksede aslında ona fedakarlık edilen Güney karakteri. Kuzey ve Güney, Amerika iç savaşının adıdır (diğer adı Gri - Mavi) bu dizide bir iç savaş olacağını kestiriyorsunuz. Daha önce görmediğim yeni bir yüz Güney'in sevgilisi, oyunculuğumnu ilerleyen bölümlerde göreceğiz sanırım. Kız karakteri sağlam gözüksede, hırslı annesinin müdaheleleri kafasını karıştıracak gibi. Kıvanç Tatlıtuğ'un yine bahtı yengeden yana (Behlül) yatağında başkaları olsada, yine kalbi yasak ilişki peşinde:) Kıvanç Tatlıtuğ'un oyunculuğunda kuantum sıçraması yaşanmış adeta. Artık oldu Kıvanç Tatlıtuğ aktör oldu. Disiplenle devam eder ve kendini tekrarlamazsa Türkiye'nin Brad Pitt'i olacaktır. Mimikleri, ifadeleri, vücut dili rolüyle ötrüşmüş, ilerleyen bölümlerde daha da oturacağı kesin. Bade İşçil'in şımarık, zengin, babasının sevgili biricik kızı rolünden ilerleyen bölümlerde başka türlü samimi performanslar bekliyorum. Herkese sevgiler, iyi seyirler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder